úterý 16. ledna 2018

PŘIPRAVENO NA PŘÍŠTĚ...

... o víkendu jsme odstrojili stromeček. Vánoční výzdobu jsem sice sklidila už na Tři krále, ale stromeček jsme ještě nechávali. Jednak kvůli dceři a jednak kvůli stromečku samotnému. Byl pořád pěkný a mně ho bylo líto dávat k popelnicím. Ale stejně tam nakonec musel. Dělal nám radost celé tři týdny... 

...někde se ozdobené stromečky objevovaly už v půlce prosince. Nám ho přinesl až Ježíšek. Bylo to krásné. Ráno na Štědrý den jsem u něho s dcerou stála asi čtvrt hodiny. Nemohla se na něj vynadívat a já zase na ni. Prohlížela ho patro po patře, větvičku po větvičce, u každé ozdoby se zastavila a popisovala, jaká ta ozdoba je. Jeden z nejkrásnějších momentů letošních Vánoc, na který nechci zapomenout...

...už jen kvůli tomu jsme na stromeček v noci navěsili všechno, co jsme našli. Dokonalý vánoční pelmel - skleněné ozdoby s peříčky, které jsem dělala předloni po vzoru Tamarki, zlaté a stříbrné mini kouličky, obyčejné šišky, moje ubrouskové ozdobičky (ptáčkové, vločkové a šiškové), skleněné diamantíky, sádrové ozdoby od Martinky z blogerské výměny... I tak by jich naše jedle velká až do stropu unesla víc. Příští rok nějaké možná přivyrobím a přidám háčkované od babičky a třeba i nějaké přikoupím. Barevnější a třpytivější. A víc světýlek. Aby ta dětská očka zářila ještě víc. Zdobit stromeček v jedné barvě a designu můžu jednou na stará kolena...

...ale abych dostála také svým minimalistickým snahám, mám na veškerý vánoční "vercajk" vyčleněné dvě Ikea krabice (ty jsem si zřídila už loni) a jejich hranice nehodlám přesáhnout. Takže budu dodržovat pravidlo, že pokud na jedné straně přidám, na jiné uberu, aby se vše stále vešlo pouze do oněch dvou krabic. Nadbytečné ozdobičky třeba pošlu dál nebo nějakým způsobem zrecykluju...

...v krabicích mám tedy na příští rok připraveny: veškeré ozdoby a světýlka na stromeček, složený letošní domečkový adventní kalendář (vešel se do tří obálek), skládané papírové stromečky, které jsem dělala už před lety, papírové hvězdy ze svačinových sáčků, které byly hitem letošních Vánoc (dají se krásně složit, takže také nezaberou příliš místa), diy sněhové kouličky za stužek a polystyrenový materiál na ně (loni jsem jich chtěla udělat několik, ale stihla jen dvě), anděla, kterého jsem dostala před dvěma lety od kolegyně z práce a také recy cedulky na dárky, které jsem si po vánocích vyrobila ze zbytků šňůrek a takové té vnitřní ruličky z balicího papíru...

...není nad to mít vše připravené takhle pohromadě. Pevně věřím, že mi to příští Vánoce ušetří spoustu času a práce. Dřív jsem to tak neměla a jednotlivé vánoční věci jsem měla poschovávané na různých místech, jinde ozdoby na stromeček, jinde světýlka (ta jsem třeba jeden rok vůbec nenašla), jinde vánoční dekorace, jinde balicí papíry... no, nebylo to zrovna efektivní ;-)...








2 komentáře:

  1. Mate to krásně uklizené. Já vsechny vanicni dekorace letos zredukovala na jednu bananovou krabici. Schovavam si pouzite cedulky i s napsanymi jmeny, to taky dost šetří čas.

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, Evi, tak to jste dobrá! To mám ještě kde ubírat ;-)... Jinak s cedulkama právě přemýšlím, že bych na ně příští Vánoce nalepila malé fotky jednotlivých členů rodiny, to bych si je pak taky nechala (teda pokud nezapomenu, že to tak chci udělat), to už pak ty Vánoce budou úplně bez práce :-D... Moc děkuju <3...
    V.

    OdpovědětVymazat


Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.