neděle 5. května 2019

DOMEK: NATÍRÁM...

...v našem budoucím domově bych chtěla mít také nějaký svůj "otisk", věci, které mi prošly pod rukama, protože věřím, že i to vytváří duši domova. A tak jsem se už asi před rokem domlouvala s partnerem, že pořídíme obyčejné, povrchově neupravené dveře a já si je sama natřu. A těšila se na to. Protože natírání mě baví, víme ;-). A je to úžasný relax (i když záda z toho bolí)...

...ale není to zas taková legrace, jak jsem si myslela. Za prvé na nátěr čeká celkem osm dveří (plus zárubně) a já mám hotové teprve jedny, a za druhé bude potřeba je po nátěru barvou ještě nalakovat (s čímž jsem nepočítala). Takže tyhle první (od sklepa ;-D) byly takový můj "pokusný králík", kdy jsem si vyzkoušela, jak moc/málo je potřeba ředit barvu, kolik vrstev by to asi tak chtělo a tak dále...

...natírám proslulou křídovou barvou Annie Sloan, u Balakrylu jsem se obávala toho, že po čase budou "vylézat" na světlo suky (i když oni asi budou vylézat i tak ;-D). Bláhově jsem si myslela, že barva jako povrchová úprava stačí. Kdepak. Záhy jsem zjistila, že by se mi dveře velmi špatně udržovaly (stačilo, aby je partner vzal do zaprášených rukou ;-D). Takže jsem zašla na návštěvu ke své zkušenější kolegyni a zjistila, čím nalakovat (Sportakryl od Balakrylu, použila jsem matný). Díky laku už ale dveře nejsou tak krásně, zářivě bílé (lak jim přece jen dodá lehounce smetanový nádech). Samotné dveře máme z Bauhausu, kvalita nic moc, mají spoustu kazů, ale my uděláme z nedostatku přednost ;-D a sloužit snad budou i tak...

...vedle dveří, na kterých se pilně pracuje, postupně vzniká také vestavěná skříň v koupelně a ještě jedna v předsíni (částečně jsou vidět na poslední fotce), kuchyně stále není hotová...






...zleva: náhled do koupelny na vestavěnou skříň, ve velkém výklenku bude pračka se sušičkou, vedle poličky na věci... vedle koupelny je vidět uzounká předsíň a v ní už hotová vestavěná skříň u vchodu...

4 komentáře:

  1. Veru, nevim jak real, ale fotky vypadaji krasne. Tohle je uzasne obdobi, kdy clovek uz hezky vidi, jak se to rysuje:-). At se vede. M.
    A mimochodem, ja mam pocit, ze se da sehnat uplne hodne bily balakryl,ne? Natiram s nim venkovni nabytek a ok, rekla bych, zadny nadech do kremova apod. Naopak, na slunicku nas ta barva az oslnuje:-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Marci, jojo, taky jsem se na tohle těšila (víc jak pět let ;-D)... A tím bílým balakrylem myslíš klasickou barvu? Jak se Ti ten nábytek udržuje - případná špína jde utřít (vlhkým) hadříkem, aniž by se povrch nějak poškozoval? Díky moc...
      V.

      Vymazat
  2. Prý zkušenější kolegyně, ty jsi zlato :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ;-D...no ano, chodila jsem k Tobě na blog študovat, jak to s tou Annie Sloan je ;-) ...takže dodatečně moc díky za cenné informace!
      V.

      Vymazat


Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.