neděle 21. dubna 2019

VESELÉ VELIKONOCE...

...letos jsem si pořád říkala, do Velikonoc času dost, a najednou jsou tady a zastihly mne celkem nepřipravenou. Žádné velké plány jsem naštěstí neměla, jen ty dekorace jsem mohla vytáhnout o něco dřív než až na Bílou sobotu...

...pořád se trošku potýkáme s rýmou a kašlem, mladší dcera sem tam i s teplotou, a tak jsme nemohly využít ani toho krásného počasí venku. Udělaly jsme si tedy radost doma a pustily se do výroby perníčků a lineckého (zítra se budou hodit)...

...největší radost mám z letošního barvení vajíček, to vyšlo náramně. Cibulové slupky si vždy střádám s předstihem, mám ráda, když jich je hodně, vajíčka potom chytí nádhernou barvu. Chtěla jsem tentokrát vyzkoušet lístečkové obtisky a z toho mám radost jako malá. Jednak mě překvapilo, jaké množství různých druhů lístečků je možné najít v trávě u nás před barákem, no a samotný výsledek předčil mé očekávání. Vajíčka s lístečky jsem zabalila do starých silonových punčoch (punčochy jsem hodně napnula, díky tomu mají obtisky tak jasné okraje) a utáhla gumičkou. Vajíčka potom v cibuli rovnou vařím (cca 10 minut), pak zchladím a ještě na nějakou dobu vrátím do odvaru (aby se obarvila co nejsytěji). Nakonec je potírám sádlem, čímž získají krásný lesk...

...tady tedy pár obrázků od nás a krásné Velikonoce všem...









6 komentářů:

  1. Moja, krásne:-)
    Kedy sa sťahujete do domčeka?
    Pekný veľkonočný požehnaný čas!
    Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko <3 <3 <3, děkuji... stěhovat bychom se chtěli v létě, ale do té doby nás toho čeká ještě mnoho ;-)... Krásné Velikonoce i Tobě...
      V.

      Vymazat
  2. Vajíčka jsou krásná. Já se letos taky snažila a nic moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevěřím ;-)... Na tom přírodním barvení je hezké už jen to napětí, jak to dopadne. Děkuju moc,
      V.

      Vymazat
  3. Veru, vajíčka jsou krásná, moc se Ti povedla! ♥

    OdpovědětVymazat


Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.