sobota 11. května 2019

TESTUJU BOŽANA...

...nedávno jsem na instagramu objevila ekologičtější/zero waste alternativu kuchyňské fólie. O něčem takovém jsem už nějakou dobu přemýšlela (kde to sehnat). Nejvíc si totiž pořád lámu hlavu nad tím, v čem uchovávat pečivo. Doposud u nás stále vede prachsprostý igelitový pytlík, z čehož moc radost pochopitelně nemám. Ale třeba chleba mi v utěrce nebo i ve lněném pytlíku nasychá a rohlíky tvrdnou...

...takže jsem si objednala dva kousky Božana. Jedná se o bavlněnou utěrku napuštěnou včelím voskem, mohou se do ní balit svačiny, pečivo, sýry, rozkrojené ovoce či zelenina, prostě věci, které obvykle balíme do kuchyňské fólie. Jsem tedy zvědavá, jak se s Božanem sžijeme, a pokud ano, pořídím si časem ještě nějaké, výrobců už zřejmě existuje více, zrovna včera mě Martina upozornila taky na Wrapíka ;-)...

...myslím ale, že úplně se kuchyňské fólie (a nejspíš i sem tam nějakého toho igeliťáku) nevzdám, na spoustu věcí mi přijde stále užitečná. V tomto směru u mě nemůže být o zero waste řeč, spíš jen o minimalismu. Zkrátka díky Božanovi jí možná budu používat méně, což se taky počítá (alespoň podle mě tedy ano)...






...už i ve skříňkách pomalu najíždím na zero waste trend...aspoň že ta závislost na Nutelle má nějakou výhodu ;-D.,.

6 komentářů:

  1. Ahaaa, tak ja to na IG pochopila uplne blbe:-D, myslela jsem, ze jde o uterky, no nic.
    Sacku se taky nedovedu zbavit. Utesuji se tim, ze tridim a vozim je do sberneho dvora - plasty, a ze z nich snad neco recyklaci vznikne. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci, ty utěrky už taky nějaké šikulky šijí, někde jsem to viděla ;-). Já jsem tu potravinářskou fólii zaměnila za kuchyňskou, tak Tě to asi zmátlo ;-)... S pytlíkama je to těžký ;-), i když se snažím, vždycky mi nějaký někdo přinese ;-D... Ale tak zase se z toho nezblázníme, žejo? Měj se krásně,
      V.

      Vymazat
  2. Dneska jsem zrovna nastrihala zbytky látek že to zkusím sama vyrobit...taky jsem zvědavá co to vydrží. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, tak dej potom vědět, jak se Ti to povedlo ;-)... je to dobrý nápad...
      V.

      Vymazat
  3. Verunko, máte krásný blog, děkuji za inspiraci. Prosím, jak se osvědčily voskované ubrousky? Taky pořád vymýšlím, jak vyřadit z naší rodiny igelitové pytlíky na chléb a pečivo. Mám na pečivo košík a chleba balím do pečicího papíru + do plátěné utěrky, ale docela rychle tvrdne... Děkuji a přeji vše dobré:-) Veru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, nejdřív moc děkuju za pochvalu a návštěvu na mém blogu <3. K těm ubrouskům - zvykla jsem si na ně a používám je - do jednoho balím chléb a do druhého třeba rozkrojené ovoce/zeleninu, když je celé nespotřebujeme nebo jím zakrývám třeba misku s nějakým jídlem, které ukládám do ledničky, když ho všechno nesmíme, nebo ho dávám přes tác s buchtami, aby neoschly do druhého dne a tak podobně... Řekla bych, že chleba v něm vydrží o malinko déle než třeba v samotné utěrce. I když i tady mi v té nakrojené části někdy oschne. A rohlíky mívám stále v igelitovém sáčku, bohužel jsem na ně nic lepšího neobjevila, aby mi do druhého dne neztvrdly... Myslím, že na ten chleba by to pro Vás bylo asi praktičtější - že byste ho balila jen do jedné věci. Ale zázrak nečekejte ;-)
      V.

      Vymazat


Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.