pondělí 27. srpna 2018

DOMEK: NAŠE LÉTO NA ZAHRADĚ...

...letos poprvé jsme mohli trávit horké dny na zahradě našeho domku a já jsem za to neskonale vděčná, protože se mi obrovsky ulevilo. Každý rok jsem se děsila chvíle, kdy nastanou letní tropické dny a náš byt (který je hned pod střechou, s okny pouze na východ a západ) se rázem změní v takové malé soukromé peklíčko. Ale tentokrát se mi to podařilo přežít v celkem dobré psychické pohodě a s trochou nadsázky lze říct, že mi to v blížících se podzimních dnech bude snad i chybět. A to vše díky naší kouzelné a milované zahrádce, kde byl už od čtyř hodin stín a vzduch úplně jiný, než když potom člověk vyšel před dům...

...za to, abychom ji mohly s mými dcerami vesele obývat, vděčím hlavně svému partnerovi a taťkovi, kteří tady odvedli velikánský kus práce letos, ale i v předchozích letech. A i když je zahrada stále provizorní, při pohledu na fotky o tři roky zpět se mi ani nechce věřit, že je to stále to samé místo...

...součástí našeho domku je malý dvorek (momentálně zpustlý a zaplněný stavebním materiálem), za ním stodola a za ní ona zahrádka. Když jsme domek pořídili, byla to hotová džungle, plná vysokých, nekontrolovaně vzrostlých stromů a hustého křoví, až by jeden uvěřil, že někde uprostřed je schovaný zámek a v něm spící Šípková Růženka. První dva roky se s tím nedělalo nic (nezbývala kapacita - vyklízel se dům, v patře se přistavovalo, dělal se nový krov a střecha...). Potom se do toho opřel můj taťka a krůček po krůčku (houští za houštím) si vysekával cestičku ke své nové zahrádce (všechny záhonky jsou jeho práce), o pokácení stromů se zase postaral partner. Já si letos moc přála, abych tu konečně mohla s dcerami trávit léto, mít si kde pohrát, proběhnout, osvěžit se. A tak nám můj milý vybudoval a zasel trávník (s jedním kamarádem pomocníkem), stloukl pískoviště a napustil bazének. Zbytek už dopoví fotografie... 



...pohled od stodoly...
...opačný pohled (ke stodole): předchozí dva roky se tu dařilo hlavně bramborám (vzadu u stodoly)...
...letos budeme mít docela zásobičku dýní (i když vlivem počasí už polovina listí podlehla plísni, i tady je patrné její počáteční bujení)...
...holky si to užívaly moc (i já si občas v bazénku "vyvalila krkovičku" ;-D)...
...a tuhle lavičku (tento typ) jsem si moc přála, partner ji sehnal přes bazar, má velký potenciál (na renovaci jednou) ;-)...
...za ní vykukuje naše druhá kráska a kamarádka - multikára - co ta už nám toho pomohla navozit a odvozit ;-)...



...a teď trochu pohledu do minulosti...


...rok 2015, pohled od stodoly: původně se dveře stodoly otevíraly rovnou do křoví, tady už je první vysekaná cestička...
...pohled ke stodole, 2015...
...byly toho hromady...
...taťkovy první provizorní záhonky ;-D...
...rok 2017 (stav 2016 jsem asi nefotila nebo se fotky ztratily), nejlepší úroda brambor ever ;-D...

8 komentářů:

  1. Ahoj Veru,
    úplně jsem se zasnila. Jak slyším o stodole, už si ji představuji jako posezení, všude světýlka... Už máte za sebou pořádný kus práce a stejně vás pořádný kus ještě čeká, ale práce na zahradě je největší nabíječ energie ever.
    Těším se na další domečkové články a fotky.
    ❤❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám, Marti, o stodole romantické představy - k těm světýlkům a posezení ještě taky venkovní kuchyň ;-D... Ale v reálu možná taky jednou dojde na její zbourání, je hodně sešlá a partnerovi se ji už (po renovaci celého domu) asi nebude chtít taky opravovat, navíc on zase sní o nějaké své dílně na motorky ;-)...takže se stodolou se uvidí... Doufám, že domečkové články budou přibývat rychleji ;-)... Měj se krásně!
      V.

      Vymazat
  2. V těch letních měsících je vlastní pozemek zlatem sázený :). Taky sním o takovém kousku země zázraků :). Aspoň si to užíváme u babičky a dědy. papa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, přesně tak! Věřím, že i vy jste si léto užily jaksepatří ;-) a přeju, ať se vám země zázraků brzy splní <3...
      V.

      Vymazat
  3. No to je, panecku, promena! Verim, ze leto na zahrade bylo skvele, trochu zavidim. U nas bohuzel nikolivek. Zahradu sice mame, ale je to jizni svah, takze letos vypadala jako v Chorvatsku. Do budoucna si snim o velikem altanku/pergole nebo jakemkoli ukrytu pred sluncem. Snad to brzy vyjde. Tesim se na dalsi clanky pred a po, ty me proste vzdycky bavi - koukat, jak jsou lidi sikovni! Toz budovani zdar! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Májo, moc děkujeme, pochvaly partnerovi vyřídím (já mám zásluhy minimální). No, naše zahrada je vlastně taky situována na jih, ale je krytá domky z obou stran a je tak trochu "utopená", takže je tu brzy stín. Letos to pro nás byla opravdu oáza ;-). Ať se daří i vaše plány!...
      V.

      Vymazat
  4. Marcela - Nordic Passion9/20/2018

    Věřím, ta stodola! Tam by bylo posezeni! Ještě to bourani zvažte. Práce na zahrade je dřina, její zakladani i udrzba, i když ta prvni fáze určitě větší. Tak at se dard. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Marci! Ono to bourání stodoly je hlavně partnerův plán, ale ještě je to relativně daleko a to víš, že já budu působit ;-D...
      V.

      Vymazat


Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.