pátek 22. září 2017

ORCHIDS AFTER YEAR...

...uplynul rok od radikálního řezu, který jsem provedla s našimi orchidejemi, a ačkoliv to s nimi během něho vypadalo všelijak, doufám, že dnes už mohu konečně říct, nejhorší je za námi, přežily se ztrátou jedné kytičky (na svoji obranu musím konstatovat, že byla špatná už delší dobu před tím). Nakonec jsem vlastně uvítala, že jich je o něco méně, polička alespoň nepůsobí tak přecpaně a ostatní holky mají víc místa pro svůj rozpuk...

...orchidejím se nakonec opravdu podařilo zapustit kořínky nové a pěkně se jimi provrtat novým substrátem, listy se víc zazelenaly a pomalu rostou nové. Ani jedna od té doby zatím ale nerozkvetla, sice byly nějaké snahy o vyrašení poupat, ale nebyla síla to utáhnout dál. Myslím, že to chce ještě čas, a věřím jim, určitě budou zase kvést...

...mám teď nějaké "kamínkové období", spustila to moje dcera, která mi přinesla jen tak tři kamínky z vycházky, a já posléze prošla své kamenné zásoby a pár jich přidala. U některých už ani nevím, jak jsem k nim přišla, u některých to vím naopak přesně. Třeba dekoraci ze dvou kamenů slepených k sobě mám od jedné své žačky, která mi ji dala před první mateřskou dovolenou. Některé jsou "obyčejné kamínky" a některé vzácnější minerály, akorát už jsem zapomněla jejich názvy. A také jsem zapomněla, jaké mají účinky. Věřím totiž v energii kamenů. A věřím, že i když jsem je tady naaranžovala jen "podle oka", aby mi ladily s tácky, bude i tak jejich energie příznivá pro orchideje a koneckonců i pro nás...









6 komentářů:

  1. Hezke jsou, vypadaji k svetu:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Marci, no, podle fotek z příspěvku těsně po "radikálním řezu" vypadají možná o něco hůř, ale prošly si za tu dobu dlouhou cestu a já tam teď vidím ten potenciál, že to k tomu světu opravdu bude ;-)...
      V.

      Vymazat
  2. Anonymní9/22/2017

    Vy kamienky a rozmaznávanie orchideí a ja skalku, veľa kamienkov a rastlinky opatrne po špičkách, aby som ich neurazila, že ich zle nakomponujem:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Alenko, určitou paralelu v tom taky spatřuji ;-), navíc, skalka je jednou můj velký sen ;-). Ať se té Tvojí daří <3...
      V.

      Vymazat
  3. Hezky, mne uz chcipa i ta posledni... jen ty rajcata na balkone mi jdou :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale tak rajčata z balkonu jsou náhodou super ;-)...
      Děkuju!
      V.

      Vymazat


Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.