sobota 3. srpna 2019

DOMEK: KOUPELNA

...první místnost hotová, umytá a připravená k zabydlení. Teda, nepočítám kotelnu a wc, které byly o něco dřív. Ukazovat je tady mi připadalo nepatřičné, ale jsou udělány v podobném duchu právě jako koupelna (stejný obklad, dlažba...), tak by to bylo asi i zbytečné...

...koupelnu jsem chtěla jednoduchou a praktickou, nenáročnou na úklid, s dostatkem úložného prostoru. Věřím, že tyto požadavky splňovat bude. Od truhláře jsme si nechali vyrobit vestavěnou skříň, v níž je vpravo připravený prostor pro pračku se sušičkou a vlevo uzavíratelná skříňka s poličkami uvnitř. V ní bude umístěn vak na špinavé prádlo (myslím, že nějaká polička se využije i na čisté prádlo k vyžehlení ;-D), dále se tam určitě vejdou veškeré kosmetické a úklidové prostředky, včetně arsenálu potřebného k praní prádla. Vanu asi budeme využívat sporadicky, jsme zvyklí se hlavně sprchovat, ale nějak jsem si koupelnu bez ní nedovedla představit, navíc místo na ni bylo a ještě ke všemu jsme využili přímo vanu, která už zde (v domě) byla...

...nechtěla jsem poličky a takové ty všelijaké malé úložné prvky, které jsou možná šikovné, ale já to strašně nerada čistím. Takže na mýdla a šampóny se vytvořily pouze dvě niky, jedna za vanou, druhá ve sprše. Sprchový kout je úplně jednoduchý, žádná buňka s vaničkou (já to moc nemusím - zase hlavně kvůli složitému čištění), je vytvořen pouze z dlažby mírně se svažující ke kanálku a jedné skleněné desky. Uvidíme, jestli bude potřeba ještě nějakého dalšího zakrytí, aby voda příliš necákala ven, ale já doufám, že ne (já se třeba umím sprchovat i bez zbytečného okolního zacákání ;-D)...

...a co se prostoru kolem umyvadla týká, opět nic složitého, díky vestavěné skříni nebylo nutné mít skříňku pod ním velkou. Hledali jsme nějakou v dekoru dřeva, aby nám pomohla místnost malinko "zateplit". To nám dalo docela práci, najít takovou, aby se nám líbil odstín dekoru, aby pasovala pod vybrané umyvadlo a aby neměla úchytky (protože s nimi to byl většinou děs). Takže jsme zkombinovali skříňku Siko s umyvadlem Ravak a při tom všem koukání na design zapomněli zkontrolovat jejich rozměry hloubky. A tak se stalo, že při sestavování jsme zjistili, že je umyvadlo delší než skříňka (no jsme amatéři nejvyššího kalibru). Naštěstí nám pomohl truhlář, který nám ke skříňce vyrobil nové, delší boky, a dokonce trefil i barvu dekoru (to se mu ne vždy a jinde povedlo, ale o tom jindy). Nad umyvadlo jsme zavěsili galerku se zrcadlem, také ze Sika, mám ráda kartáčky, pasty a podobné věci schované. Veškeré baterie jsou opět Siko (pokud by někoho zajímal konkrétní typ, napíšu do komentářů)...

...musím říct, že samotnou mě finální podoba koupelny překvapila. Já si totiž nikdy nedovedu úplně představit celek, nemám tu schopnost, jdu spíš po jednotlivých detailech, které se mi líbí, a čekám, co z nich pak dohromady vznikne. Tím pádem koupelna dopadla snad ještě minimalističtěji, než jsem předpokládala. Chtěla bych jí dát ještě aspoň špetku rustikálna (ale zároveň jsem na to asi srab), tak snad to zachrání nějaké doplňky ;-)...



...pár drobností přece jenom chybí, třeba úchytky na dvířka skříně...

...nebo držáčky na sprchy...

...a taky háčky na ručníky :-D...


14 komentářů:

  1. Veru, je krasna, minimalisticka, presne takova, jakou jsi si prala. Proste neutralni zaklad a hezky promyslene detaily - ulozne prostory a tak. Ja osobne bych se drevene stolicky, napr. na odkladani obleceni, kdyz jdes do sprchy, nebala:-). Hezky by to zateplila. Ale to urcite udelaji i rucniky, pripadne predlozka pred vanu, pokud bude. Tesim se na dalsi prispevky. Krasa. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci, moc děkuju <3, stolička doufám bude ;-) a třeba ještě prkýnko přes vanu...chtěla jsem i žebřík na odkládání věcí, ale ten už nebude kam ;-D...
      V.

      Vymazat
  2. Ja si niečo tak krásne a minimalistické ani netrúfam želať, u nás to nejde pre....veď vieš, teraz sa zberáme vymaľovať tú našu, nemám síl, každý deň prší, bolí ma celé telo a to som chcela vymeniť tyče a zrkadlo dať to z kuchyne...nejak na to natieranie aj osb dlážky na bielo nemáme síl.
    Máš to krásne, som zvedavá na doplnky:-)Mne sa veľmi páči tá agátová stolička z čiernym výpletom Ikea, myslím, že ju má aj Marcelka, ale na terase, pa!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Alenko, vím, ale u vás je to krásné zase jinak a myslím právě že i díky tomu <3... a když se tělo hlásí o přestávku, dopřej mu ji a užívej toho, co už máš, vždyť už tak je u vás spousta krásy. A ono Ti na oplátku po čase zase všechno dovolí, uvidíš ;-)... Děkuju za tip, do Ikey bych ještě ráda právě na nějaké ty doplňky, tak se na ni podívám ;-),papa
      V.

      Vymazat
  3. Veru, máte to parádní! Pěkně jednoduché a praktické. :)) A neboj, ručníky a doplňky to pěkně zabydlí. Případně nějaká popínavka nahoru na parapet ;))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkujeme <3... Na ty doplňky dost spoléhám ;-) a nějaká zeleň na parapet mě taky napadla (popínavka by byla super), ale trochu se zas obávám tý praktičnosti - aby moc nepřekážela při otevírání okna. Asi chvíli vyčkám a uvidím podle toho, jak moc okno bude "v provozu" ;-)...
      V.

      Vymazat
  4. Veru mám to stejně, co nejmíň věci na úklid. Ty niky jsou super taky to tak chci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, viď? ;-) A v koupelně to, mám pocit, platí obzvlášť, ta mě uklízet dost neba, tak doufám, že tady to bude lepší. Tak se těším, že se potom pochlubíš zase s těmi svými nikami ;-)...
      V.

      Vymazat
  5. Presne tak! Ja myslim, ze s minimalismem a nadcasovosti clovek nemuze slapnout vedle. A kdyz je to minimalni az moc, doplnky a kytky to vzdycky spolehlive zabydli! A na to se ja osobne tesim nejvic - na ty prospevky o 'zabydleni'. Protoze to ten prostor teprve ziska dusi. Ceka Te ta nejlepsi faze, tak si ji moc uzivej, je to krasa! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, Májo, ještě tak ten čas na to, kdyby byl... nechci skuhrat, každý ho máme nedostatek, ale fakt bych potřebovala víc ;-)... takže zatím žijeme stále v nezabydleném minimalismu ;-D...
      V.

      Vymazat
  6. Anonymní1/28/2020

    No, doufám, že až budeme mít hotovu rekonstrukci, tak i naše koupelna bude vypadat takto hezky. Ráda bych, aby byla také sladěná do kombinace bílé a dřeva. To podle mě vypadá nejlíp. Možná by se do ní hodily ještě nějaké chromované prvky. Koukala jsem, že třeba tady https://www.emako.cz/vesaky-a-hacky-2/ takové mají. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, moc děkuju za tip. Tak přeju, ať je koupelna brzy dle Vašich představ...
      V.

      Vymazat
  7. Krásná koupelna a také Vám děkuji moc za tip. Já jsem k nám domu kupovala nějaké to vybavení do koupelny a samozřejmě nechybělo ani kosmetické zrcadlo , které jsem si mimojiné koupila u emaka :-)

    OdpovědětVymazat


Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.