čtvrtek 20. července 2017

SUMMER NEWS...

...několik mých letních objevů a radostí: jeden blog, jedna kniha, jeden časopis a jedno mini diy...

...zase jsem objevila jeden inspirativní blog, od kterého jsem se nemohla odtrhnout, dokud jsem se neprokousala všemi jeho články. Minimalismus je mi blízký, o nějakých mých snahách v jeho duchu jsem tu už několikrát psala. Tak snad jen připomenu, že se o něj ve svém životě stále snažím (bohužel naprosto nesystematicky, nárazově a pouze v některých oblastech). Myslím, že už jsem přišla na tu hlavní a nejdůležitější minimalistickou zásadu, bez které prostě nemůže nikdy pořádně fungovat, a tou je  n e n a k u p o v a t  :-D. Člověk toho může vyházet opravdu mraky, ale jestliže věci, kterých se zbavil, vzápětí nahradí novými, ocitne se znovu tam, kde byl. Takže já pro sebe teď už vím, že: zbavovat se věcí - ano, ale hlavně nepořizovat další, respektive: plánovat běžné denní nákupy a pečlivě zvažovat, zda vše, co se mi líbí, opravdu nutně potřebuji...

...ale protože jsem se tam také dozvěděla, že člověk na sebe nemá být zas tak moc přísný a není třeba se případnými prohřešky zbytečně trápit, neřídím se onou zásadou až tolik striktně a sem tam koupím něco, co sice vůbec nepotřebuji, ale zase je to pro mě takové to "nice to have" ;-). Jako třeba slavná kniha Love x Style x Life od Garance Doré, jež nedávno vyšla i v češtině a kterou teď moc ráda ve volných chvílích listuji...

...a kdyby náhodou bylo toho listování pořád ještě málo, mám tu v záloze nový český časopis Loving, o němž jsem se nedávno dozvěděla na instagramu. Shodou okolností je tam dvojstránka věnovaná dvěma Luciím, blogerkám a úžasným ženám, jejichž blogy moc ráda čtu. Jedná se o Lucku Nesto a Lucku Luckyblok. Když se totiž dovím, že se o nějaké mé oblíbené blogerce někde píše, většinou si číslo daného časopisu nenechám ujít. Tenhle nový časopis u nás na maloměstě sice nikde neměli, ale paní trafikantka byla moc hodná a objednala mi ho. Stojí 129,- Kč, příští číslo by mělo vyjít zas až za několik měsíců, tuším, že v říjnu nebo začátkem listopadu. A jaký je? Musím moc pochválit jeho čistý, jednoduchý styl - bílé stránky, jednotný, černý text, u fotografií je vidět snaha, aby kvalita převažovala nad kvantitou, stránky působí vzdušně, nepřeplácaně, v celém časopise je minimum reklamy. Co se obsahu týče, je to taková ta klasika: nějaký ten příběh, rozhovor se zajímavým člověkem, zdraví životní styl, cestování, vaření, rozvoj osobnosti a třeba i horoskop (bez toho bych se já třeba obešla). Psaný je česky a doufám, že nemá ambice to v budoucnosti měnit ;-D. Takže za mě: ano, možná se po něm poohlédnu i na podzim...

...a poslední mou radostí je nová úprava starého soklíku, který je sice příšerný, ale já si ho nějakým způsobem u nás doma oblíbila (nejspíš proto, že slouží na ty mé milé nezbytnosti). Jeho vrchní desku jsem polepila samolepicí tapetou v mramorovém dekoru (pořídila jsem ji v Lidlu). Tady doporučuji, pokud by si chtěl někdo podobně něco potapetovat, určitě jsou čtyři ruce víc než dvě ;-). Já to nejdřív zkoušela sama (protože určité věci samozřejmě potřebuji mít hotové hned teď), ale výsledkem byl zmuchlaný kus tapety v koši (fuj!). Večer jsem poprosila partnera o pomoc (přidržení tapety při lepení) a do pěti minut bylo hotovo...







8 komentářů:

  1. Je díky za tip..jsem se začetla :D

    OdpovědětVymazat
  2. Taky dekuju za tipy, blog jsem neznala a pise se tam o mych oblibenych kartaccich :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, Hani, na ty kartáčky mám právě zálusk, neznala jsem je... Díky za návštěvu! <3
      V.

      Vymazat
  3. Dekuji za tipy, obalka casopisu me nalakala, tak se po nem zkusim poohlednout :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, vzhledově je časopis, myslím, velmi vyvedený. Je to úplně něco jiného než ty ostatní barevné "pelmely", co já znám... Články jsem ještě pořádně nečetla, ale snad také nezklamou... Děkuju Májo za návštěvu!
      V.

      Vymazat
  4. Veru, moc hezky koutek.
    Jinak obdivuji tu vuli nic nekupovat. Myslim, ze jsem na tom uz o neco malo, ale nejde to a nejde uplne:-). O casopisu jsem take uvazovala, kujnu po nem. Pekne dny. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci, abys to dobře pochopila, já sice přišla na to, že to hlavní je "nenakupovat", ale vydržet to je už otázka jiná ;-D... Je teda pravda, že jsem letos poprvé odolala slevám na BR a ND (a taky třeba u Jane at Home, ale tam mě svrběly prsty fakt hodně), ale jak vidíš, nějaké radosti jsem si stejně dopřála a budu dopřávat dál. Vím, že to nevydržím, ale chci o tom víc přemýšlet a holt si taky někdy něco odpustit. Člověk opravdu nemusí mít všechno... Krásné dny i Tobě! <3
      V.

      Vymazat


Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.