neděle 21. května 2017

HOMEMADE FRAGRANCE GEL...

...o víkendu jsem při listování v jednom magazínu u babičky natrefila na recept na domácí vonný gel podle Ládi Hrušky ;-). Je to tak jednoduché, že jsem to musela zkusit. Vše, co je na to potřeba, jsem našla doma: skleničky, ideálně s víčkem (těch mám spoustu od jogurtů, marmelád apod.), želatinu (na pečení ji moc nevyužívám, tak mi tu jedna plátková Dr. Oetker ležela ladem), esenciální olej (použila jsem grapefruitový, který dávám do domácí aviváže), lžičku soli a něco na ozdobu - jakékoli plátky citrusů nebo koření typu hřebíček, skořice (to se bude hodit spíš na Vánoce). Já ozdobila jenom jednoduše - plátky citrónu, ale kdybych měla ještě limetku, líbilo by se mi to víc. V původním receptu bylo ještě potravinářské barvivo, třeba červené, ale to jsem nechtěla...

...postup je také jednoduchý: nejprve jsem si udělala želatinu podle návodu na sáčku, v mezičase jsem si nakrájela plátky citrónu (a umyla nádobí, co se od rána nakupilo ;-)), po jejím zchladnutí jsem ji nalila do skleniček, kam jsem předtím dala špetku soli a několik kapek oleje (10-15), zamíchala, přidala plátky citrónu a navrch ještě trošku zasypala solí a zakapala olejíčkem, zavíčkované jsem uložila do lednice, kde želatina po několika hodinách ztuhla. Kdybych nechvátala (musím mít všechno hned), nalila bych želatinu jen do jedné třetiny, přidala citróny, nechala ztuhnout v lednici, potom teprve dolila zbytkem želatiny. Vypadalo by to lépe, protože by mi citróny nevyplavaly nahoru...

...uvidím, jak se mi vonný gel osvědčí. Teď na léto by to byla fajn náhrada za vonné svíčky, protože ty mě baví zapalovat spíš přes zimu. Otevřený jsem nechala zatím jen jeden v obýváku, zbylé dva mám nechané v lednici, zavíčkované by měly vydržet dlouho. Jeho vůně ke mně sem tam dolehne, zatímco ho tu mám, tak uvidíme ;-)...











2 komentáře:

  1. Jeee, to je krasa, a vonava. Jinak s tou nedockavosti to mam podobne - ted jsem delala betonovy kvetinac, jenze jsem nevydrzela do uplneho zaschnuti a rozdrobil se:-(, no nic, moje chyba:-). Pekny dne. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejhorší je, když se pro něco nadchnu - to pak jde všechno stranou, nic nemám hotovo, všude binec, hlavně, že mám voňavý gel ;-D. Škoda květináče, ale chybami se člověk učí. Určitě to vychytáš a budeš mít krásné betonové výrobky! ;-) Také hezký den!
      V.

      Vymazat


Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.