pátek 6. července 2018

JAK JSEM KONEČNĚ ŠLEHALA...

...na šlehané bambucké máslo jsem se chystala snad rok. Tak konečně. Mám sobě dlouho slibované homemade mazání. I když, upřímně, poslední dobou jsem ráda, že taktak zvládám večerní sprchu a zuby ;-D...

...recept jsem si vzala z knihy Aleny Thomas Děláme si to doma sami (najít se dá ale třeba i tady) a na výrobu použila to, co jsem měla momentálně doma k dispozici (co se týká přidávaných olejů). Podle Alenina receptu je poměr surovin 3:2, tedy 3 díly bambuckého másla a 2 díly rostlinného oleje (mandlového, jojobového apod.), plus esenciální olej cca 1 kapka na 10 g. Já použila 60 ml bambuckého másla, 40 ml kokosového oleje a několik kapek (asi 5) grapefruitového esenciálního oleje...

...postup výroby je následující: bambucké máslo se rozehřeje ve vodní lázni (já krátce rozehřívala i kokosový olej, proto ty dva hrnky), potom se začíná šlehat a to tak, že k bambuckému máslu se během šlehání postupně přilévá rostlinný olej. Po jeho zašlehání se přidá pár kapek esenciálního oleje (vůně dle libosti, já chtěla něco svěžího na léto, ale mám ráda orientální vůně, tak příště zkusím něco "ostřejšího") a celá směs se dá na 1 minutu do mrazáku. Po vyndání se zase minutu šlehá a tento postup (minuta mrazák, minuta šlehání) se několikrát opakuje, dokud není máslo pevné. Chce to opravdu hodně trpělivosti (hooodně!) - ukládání do mrazáku a následné šlehání proběhne asi tak 20x (Mě u desátého cyklu lehce jímala beznaděj, ale u třináctého už to začalo vypadat povzbudivě), je třeba počítat s tím, že samotný šlehací proces potrvá zhruba třičtvrtěhodinu (já to sfoukla v mezičase během vaření oběda)...

...šlehané máslo se má uchovávat normálně při pokojové teplotě, já ho před focením dala pro jistotu do ledničky, ale večer, když už jsem ho měla v koupelně a mazala se s ním, mělo tvar totožný s tím, co je na fotkách, takže být v lednici opravdu nemusí. Uložila jsem si ho do skleněné dózy od tělového krému značky Compagnie de Provence (byl s vůní anýz a pačuli - milovala jsem ho, nevím, zda se ještě v této variantě vyrábí, ale ta vůně byla přesně můj šálek čaje)...

...a jak jsem spokojená s výsledkem? Musím uznat, že šlehané bambucké máslo je opravdu příjemné - lehounké, rychle se vstřebá, kůže se po něm decentně leskne a příjemně voní (v závislosti na kombinaci použitých olejů). Pro mě osobně je sympatické i to, že se jedná o zero waste/low waste záležitost, ingredience mám z DM a Teta drogerií, všechny jsou ve skle (konkrétně skleničky od kokosáku i od bambuckého másla já použiju určitě dál), na výrobu jsem nepotřebovala žádné speciální udělátko, vše jsem našla v kuchyni ;-) a na uložení (jak už jsem psala) jsem využila schovanou skleněnou dózu. Takže ve finále nemusím vyhazovat žádný plastový obal. Finanční výhodu nespatřuji žádnou (ale ani nevýhodu), náklady jsou asi stejné jako pořízení kvalitního tělového krému, jen příště už si koupím rovnou větší balení bambuckého másla. Jediné negativum vidím v samotné přípravě (šlehání) másla. Zatím nevím, jak dlouho mi toto množství vydrží (cca 180 ml) a za jak dlouho tedy budu muset šlehat znovu. Ale moc mě to nebavilo, hlavně jsem si to špatně načasovala (ke konci šlehání už se mé dcery důrazně dožadovaly mé pozornosti, což bylo v zápalu boje o hlídání kontinuity "minuta mrazák - minuta šlehání" krapet na hraně). Navíc bylo zrovna horko, takže ani mrazáku jsem to zrovna neulehčila (to otvírání a zavírání mu asi pěkně lezlo na nervy). Budu to muset ještě vychytat ;-)...










10 komentářů:

  1. Marci, děkuji za komentář - opět jsem si ho omylem smazala (ach, ten mobil)... To šlehání - no aspoň jednou v životě to zkusit stojí určitě za to ;-) a možná jde jen o správné načasování, mít na to víc klid a ne u toho dělat dalších x věcí jako já... ;-)
    V.

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní7/06/2018

    Veronika, obdivujem ťa!
    Drž, prosím, palce! Budú nám volať koncom mesiaca kvôli Janíkovi, ešte pred odchodom do uzavretého ústavu, profirodina sa ho, samozrejme, zriekla...je tu šanca pre nás zobrať ho konečne domov!
    Tvoja Alena Vyskočilová
    PS: Teším sa na fotky z vášho nového rekonštruovaného domu, kúpelňa bola moc pekná a máte dosť vysoké stropy:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko zlatá! Obdiv zasluhuješ hlavně Ty! Děkuju, že ses mi ozvala, myslím na Tebe pořád, pěsti moc držím, aby to dobře dopadlo! <3 Na domku teď čekáme na instalaci kotle, pak se musí chvíli zkušebně topit, než se bude pokládat podlaha (máme podlahové topení), takže vše stojí na tom a táhne se to... Ty stropy nejsou zas tak vysoké, bude to normálně klasická výška (ještě se to s podlahou sníží)... Mějte se krásně a ať vše vyjde <3...
      V.

      Vymazat
  3. Jo, tak na to uz se take dlouho chystam, tak snad uz se dokopu, vypada supr. Bambucke je na leto hutne, ted se mazu kokosakem, ale neprijde mi, ze by promazal dostatecne, takze kombinace obojiho, by mohlo byt to spravne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad jo, já to ještě nedokážu vyhodnotit, mažu teprve krátce a vzhledem k tomu, že jsem dlouho nemazala vůbec, připadalo by mi dobré asi všechno ;-D...
      V.

      Vymazat
  4. Ty ses do toho teda pustila :). Co na ty pokusy říká mužík? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ten o ničem neví...Jsou to takové pidikrůčky a občasné výstřely do tmy, že to nebyl schopen ještě vůbec zachytit ;-D...
      V.

      Vymazat
    2. :D nojo muži mají radary příliš vysoko...i přesto že můj muž je radioamatér hehe :D

      Vymazat
  5. Veru, úplně jsi mě nalákala znovu si zašlehat :)) Já s tím teda takové ofuky nedělala, vychlazené jsem jednou vyšlehala a bylo :D ale je fakt, že ho máš mnohem krásnější a našlehanejší...Tak to budu muset ještě někdy zkusit tou Tvou metodou. Krásné prázdniny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já, Evi, zase příště vyzkouším tu Tvoji jednodušší metodu ;-D... Já ho mám totiž nakonec snad tuhé až moc... Já si říkala, že mám k Tobě nakouknout (vím, že sis ho taky šlehala), bývale bych si ušetřila práci (a nervy;-D)... Krásné prázdniny i Tobě <3...
      V.

      Vymazat


Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.