čtvrtek 4. srpna 2016

IN BATHROOM...

...slibovala jsem si během roku, že až mi začne volno, pustím se do velké očisty bytu. Tedy, ani ne tak do očisty ve smyslu mytí a čištění, o to se samozřejmě snažím průběžně a pravidelně (v rámci možností ;-D), ale do očisty ve smyslu mé touhy po minimalismu, tudíž zbavení se zbytečností a odlehčení prostoru. No, měsíc volna je za mnou a musím sebekriticky přiznat, že jsem vlastně ještě pořádně nezačala, trošku jsem bojovala s prokrastinací, někdy i únavou, ale také jsem si chtěla užít nějaké to výletování a společné zážitky s rodinou...

...kdybych se ale měla vrátit k té očistě, obvykle začínám na nějakém menším prostoru (u kterého i většinou skončím, doufám, že to tentokrát nedopadne také tak), nejčastěji v koupelně. V podstatě tím navazuji na své snahy o snížení svých kosmetických zásob, které se mi docela povedlo (i když vytyčeného ideálu jsem ještě nedosáhla). Ruku v ruce s tím jde totiž také ubírání produktů potřebných pro údržbu a čištění věcí v bytě. Mými novými pomocníky se v poslední době staly soda a ocet, jež hojně využívám například při praní, už jsem o tom psala. Hlavně jedlá soda je teď pro mě číslo jedna, protože jsem s ní vyřešila trápení ohledně nedostatečně vypraného prádla ekologickými přípravky, které zkrátka nejsou tak účinné jako ty chemické. Přidávám jí trochu při praní a skvrny jsou z velké části pryč, navíc mi také pomáhá bojovat s tvrdší vodou. Dále s ní parádně vyčistím umyvadlo, dlaždičky, vanu..., čímž mi odpadá potřeba kupovat všemožné čisticí přípravky do koupelny nebo i kuchyně. Také ocet toho spoustu vyčistí, hodí se třeba k nablýskání baterií, sprchy, pravidelnému čištění pračky... Octový pach mi naštěstí nevadí, navíc hodně rychle vymizí a vůbec, s vůní v koupelně pomohou třeba tuhá mýdla (kterým jsem začala dávat přednost před těmi tekutými) volně položená v mističce nebo na ručnících a samozřejmě vonné svíčky, některé se nemusí ani hned zapalovat a místnost krásně provoní, skvělým tipem jsou třeba svíčky Meraki, jak už bylo psáno na jiných blozích a instagramu...

...co mi poslední dobou nejvíc vadí, je to obrovské množství plastového odpadu, který vždy nevěřícně po několika dnech musím vynášet. Většina těch obalů a tubiček pochází právě z koupelny, takže už kvůli tomu minimalizuji potřebu koupelnových produktů, co se dá, snažím se pořizovat si kosmetiku například ve skle, které vyhazovat nechci a třeba ho jednou využiju na výrobu nějakého toho domácího mazání ;-), dále zrovna tuhá mýdla mají zase papírové obaly, které mi nevadí apod. ...

...v koupelně navíc nemáme mnoho prostoru pro ukládání věcí, takže si musím vystačit se skříňkou pod umyvadlem a za zrcadlem, se dvěma koši na prádlo (na špinavé a na čisté k vyžehlení) a se třemi poličkami nad pračkou. Na nich se můžu trošku vyřádit i s dekorováním. I když velkou část z nich zase zabírají košíčky na různé věci, třeba na zmiňované prací a čisticí prostředky a v neposlední řadě na všechny ty kachničky, písmenka a kyblíčky do vany, které ovšem nutně potřebuje naše dcera ;-)...







6 komentářů:

  1. Veru uplne ted jedu stejne. Konecne dobrana komercni kosmetika a zacinam od zacatku..skvely pocit. Taky mame Nobilis ;). Pekne to mas..ja bych potrebovala udelat policky v koupelne. Ted je vana nejvic okupovana zviratky a kelimky :D. Hezky vikend M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Marti, to jsem ráda, že mi rozumíš ;-). Já jsem teď opravdu spokojená, že toho začínám potřebovat čím dál tím míň, a hodlám v tom pokračovat. Děkuju za pochvalu poliček, možná časem jedna ubyde, přemýšlím totiž o pořízení sušičky na prádlo, která by přišla nad pračku právě namísto poliček... Jinak na vaně se nám to kachničkama a všelijakou další havětí také jen hemží, tam to neuklízím, to nemá cenu ;-D. Ani mi to vlastně nevadí, jednou se mi po nich bude stýskat ;-)... Měj se moc krásně!
      V.

      Vymazat
  2. Taky to mám v plánu - na podzim, až budeme více doma. To se do toho obuju a bude to lítat (teda aspoň v mých představách to tak vypadá) a konečně nebude doma spoustu tubiček a lahviček... no uvidíme! A co třeba WC - na to asi soda a ocet nestačí? nebo jo? Ráda bych se zbavila i všech těch tekutých písků apod. Nebo třeba čistič na sklokeramickou desku, nevím jestli má alternativu.. No budu muset zapátrat :) Hezké léto!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Haničko, děkuju za komentář. Já musím s úklidem hnout teď, protože na podzim už budu mít jiné starosti ;-). S tím eko nahrazováním jsem teprve na začátku a zkouším, co ano, co ne. Sodu určitě doporučuju, dá se použít snad na všechno, wc budu teprve zkoušet, ale nebála bych se toho. Mohla by zvládnout i tu sklokeramiku, není abrazivní, takže by neměla poškrábat - doporučuje se dělat pasta: smíchá se stejný díl vody a stejný díl sody. Spousta tipů je na internetu, dá se využít citron, cibule, sůl nebo třeba černý čaj... Já si lámu hlavu s tím, co použít na leštění skla, dceřin nejoblíbenější prostor pro hraní je totiž konferenční stolek, takže občas leštím i několikrát za den a už se mi nechce kupovat ty smradlavé alkoholové postřiky ;-). Mějte se krásně a užívejte léta!
      V.

      Vymazat
  3. Také u nás probíhá ,,očista":-) Jsem ráda,že jsem na váš blog narazila...moc se mi líbí.hezké dny...Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věro, to mě moc těší! Ať se očista vydaří dle Vašich představ ;-). Hezké dny i Vám!
      V.

      Vymazat


Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.